Přestavba TSI, TSFI na plyn

Motory FSI a TFSI používají přímé vstřikování benzínu přímo do spalovacího prostoru motoru, naopak "standartní" benzínové motory, vstřikují palivo do sacího potrubí, před sací ventily. Vzhledem k této odlišnost od jiných benzínových motorů je přestavba na LPG náročnější. Pro samotnou přestavbu je nutné použít speciální sadu, která je určená pro konkrétní vozidlo s přihlédnutím k jeho roku výroby a kódu motoru. Jedině tato speciální sada zaručí bezproblémový provoz vašeho automobilu na LPG a zároveň i na původní benzínové palivo. Použitím klasického sekvenčního vstřikování LPG by došlo k úplnému odstavení původních vstřikovačů benzínu, které by vedlo k jejich postupnému "zapečení" a znemožnění provozu na benzín. Především by ale došlo k znemožnění studených startů vozidla za použití benzínu, které jsou u všech vstřikování LPG nezbytné.

Speciální sada

Motory FSI a TFSI používají přímé vstřikování benzínu přímo do spalovacího prostoru motoru, naopak "standartní" benzínové motory, vstřikují palivo do sacího potrubí, před sací ventily. Vzhledem k této odlišnost od jiných benzínových motorů je přestavba na LPG náročnější. Pro samotnou přestavbu je nutné použít speciální sadu, která je určená pro konkrétní vozidlo s přihlédnutím k jeho roku výroby a kódu motoru. Jedině tato speciální sada zaručí bezproblémový provoz vašeho automobilu na LPG a zároveň i na původní benzínové palivo. Použitím klasické přestavbové sady na LPG by došlo k úplnému odstavení původních vstřikovačů benzínu, které by vedlo k jejich postupnému "zapečení" a znemožnění provozu na benzín. Především by ale došlo k znemožnění studených startů vozidla za použití benzínu, které jsou u všech vstřikování LPG nezbytné.

budík značící plnou nádrž
budík značící plnou nádrž

Částečná spotřeba benzínu

Částečná spotřeba benzínu je velké téma, které ale není správně přezentováno a vyšlo by na samostatný článek. Pravdou je, že dnes již existuje relativně mnoho výrobců, kteří nabízí přestavbové sady na přímovstřikové motory. Zde je ale potřeba být na pozoru, protože zatím co někteří renomovaní výrobci mluví o spoluspotřebě benzínu mezi 5-10% celkové spotřeby, tak jiní otevřeně mluví o 30-50% spoluspotřebě benzínu. Prostě když dva dělají totéž, tak to není vždy totéž. Doporučujeme se dopředu informovat v jakých řádech procent může spoluspotřeba v praxi být. Solidní firma Vám to určitě poví - alespoň rámcově. Nezapomínejte ani na to, že čím vyšší zatížení motoru, tím zpravidla vyšší spoluspotřeba bnzínu kvůli ochraně benzínových vstřikovačů. Pro názornost připojujeme dva obrázky, které vystihují podstatu věci.

Na těchto obrázcích je přehledně ukázáno, jak to doopravdy je se spoluspotřebou benzínu u přímovstřikových motorů, jak v praxi dochází k ochraně benzínových vstřikovačů. Jízda pod plným plynem nikdy nebylo nic ekonomického a vždy mělo svou cenu. U přestaněných aut na LPG to platí úplně stejně - přitom stačí opravdu málo - netisknout plynový pedál až úplně na podlahu. Pozn. Abychom Vám mohli téma spoluspotřeby benzínu vizuálně vysvětlit, sáhli jsme po relativně starším zařízení i motoru BVY, který je v našem firemním VW GOLF 2.0FSI. Samozřejmě, každý motor je jiný, ale doba a technologický vývoj postoupily a s moderním zařízením je možné se dostat na průměrnou hodnotu přívstřiku benzínu včetně ranních startů na benzín na úroveň cca 5% jako v naší mild hybridové Škodě Octavia 1.5TSI eTEC. Více o tom, jak se nám žije s naší Octavií se můžete dočíst v našem Blogu.

Napište nám

Zadejte prosím jméno.
Zadejte prosím telefonní číslo.
Zajdete prosím platnou emailovou adresu.
Neplatný vstup
Musíte souhlasit s GDPR.
logo společnosti Autogas Centrum Plus

Kde nás najdete

AUTOGAS CENTRUM PLUS s.r.o.
Heydukova 1650
Strakonice
386 01

Kontaktujte nás

Otevírací doba

Po - Pá: 7:00 - 12:00, 12:30 - 15:30
So - Ne: Zavřeno

Sledujte nás

Jsme specialisté na přestavby automobilů na LPG, CNG a Dieselgas s praxí v oboru více jak 24 let. Za tu dobu jsme přestavěli více jak 130 tisíc aut na alternativní pohon.

© 2024 Vytvořeno v Rexonix