Při spalování LPG v klasickém benzínovém motoru, dochází k mírnému zvýšení jeho teploty. Mohou tím trpět ventily a ventilová sedla. Ochranu ventilů lze zabezpečit dvojím způsobem. Lze využít tzv. přívstřiku benzínu (pokud ho má řídící jednotka v komfortních službách) pro ochlazení spalovacího prostoru, případně externí ochranou (ochrana aditivem).
JLM,ERC + VSE patří do systému externí ochrany. Ochrana spočívá v tom, že podle zátěže motoru (podtlaku sání) se nasává odpovídající množství aditiva na ventily a ventilová sedla.
Princip spočívá v rozvedení ochranného média (ERC, JLM, atd.) do jednotlivých větví sacího potrubí přesně kalibrovanými tryskami. Systém zaručuje přesné dávkování, jak ve fázi plného zatížení motoru, tak ve fázi cut-off (jízda s odlehčeným plynovým pedálem). Dříve docházelo při centrálním zaústění za klapkové těleso k nerovnoměrnému dávkování do jednotlivých válců, tak, že nejbližší válce byly v podstatě přemazány a nejvzdálenější byly naopak chráněny nedostatečně.
Výhodou VSE je, že se dá vmontovat do stávajících systémů s centrálním zaústěním.
Podtlakový systém nelze použít pro přeplňované motory, u těch je nutno použít systém aktivní, kde je aditivum do sání vstřikováno elektronicky řízeným čerpadlem, což má i vedlejší kladný efekt jeho řesnějšího a rovnoměrnějšího dávkování. Nevýhodou aktivního systému je jeho vyšší cena.