přestavby a servis

+420 602 300 970

náhradní díly, sklad

+420 602 301 530

Fotogalerie montáží LPG

Prohlédněte si a ohodnoťte naše montáže

Prohlédnout fotografie

 

  • auto-podstranka

skoda octavia lpgNechali jste si přestavět auto na LPG a nyní s ním zažíváte svoji první zimu? Nemusíte mít obavy. V dnešním článku se zaměříme na startování plynových motorů v zimě a shrneme si nejdůležitější body bezpečné jízdy s vozem LPG v zimě.

Startování auta na LPG v zimě

U vozidel na LPG nezpůsobují mrazy potíže se startováním, jako je tomu u zamrzlé nafty. LPG automobily totiž startují klasicky na benzin a až po zahřátí výparníku nad zhruba 50 °C řídící jednotka přepne na plyn. Jediný rozdíl je, že v zimě trvá tohle zahřátí podstatně déle než v létě. Je tedy záhodno mít v nádrži víc benzínu, aby nedošel dříve, než začnete spalovat plyn. Pak by mohly nastat potíže. Problém v souvislosti s mrazem tedy může nastat až poté, co se vůz přepne na LPG.

Moderní systémy se o vše postarají sami, takže v zimě startujete stejně jako v létě. Rozdíly jsou díky elektronice minimální. Přepínání probíhá v závislosti na venkovní teplotě. Například v létě se motor ohřeje rychleji, a tak přepnutí mezi benzínem a LPG může trvat zhruba dvě minuty. V zimě to trvá tři až čtyři minuty v závislosti na venkovní teplotě.


Starším systémům, které mají ještě ruční přepínání, už končí životnost, takže s těmi byste se setkat neměli. Pokud na manuální přepínání narazíte, je vhodné nastartovat na benzín a na plyn přejít až ve chvíli, kdy se motor trochu ohřeje.

Zimní směs LPG

Podobně jako existuje nafta pro letní a zimní období, existuje i zimní a letní směs LPG. Obě směsi se liší vzájemným poměrem propanu a butanu. Letní směs má vyšší poměr butanu (60%), zimní naopak propanu. Letní směs LPG je pro motor výhodnější. Butan má lepší výhřevnost než propan, a tak má auto nižší spotřebu. Propan se však zase při nižších teplotách lépe odpařuje, a proto musí být jeho podíl v zimní směsi vyšší. Rozdíl v jízdě nepocítíte, jen může mírně narůst spotřeba – to se ovšem v zimě děje i u aut na benzín nebo naftu.

Jak je to u zemního plynu? CNG zůstává během roku pořád stejné. To proto, že zemní plyn kondenzuje až při teplotě -160 °C.

Bezpečná jízda s LPG v zimě

Jakmile teploty klesnou k bodu mrazu, pohlídejte si, že máte v nádrži zimní LPG směs. Prodejci a dodavatelé LPG se starají o to, aby byla zimní směs LPG na čerpacích stanicích dostupná v období od 1. listopadu do 31. března.

LPG vůz startuje na benzin, teprve až se zahřeje, přepíná se na LPG palivo. To v zimě může trvat tři až čtyři minuty.
Než se motor zahřeje, jeďte s vozem plynule a motor zbytečně nevytáčejte. Olej se tak dostane všude tam, kam má a kromě motoru začínají pracovat i další ztuhlé a vymrzlé části, které se zahřívají současně.

Zejména při delších cestách a výletech do hor by ve výbavě neměly chybět sněhové řetězy, případně pruhy pro rozjezd v hlubokém sněhu, lopatka pro odházení sněhu, smeták, rozmrazovač zámků, škrabka na led. V zimě nejsou od věci ani startovací kabely, nebo dvoulitrovka s nemrznoucí směsí do ostřikovačů.

 

Potřebujete poradit, máte otazky? Kontaktujte nás!

Vyplňte prosím své jméno

Vyplňte prosím svůj e-mail

Vyplňte prosím Vaše telefonní číslo

Neplatný Vstup

Potvrďte prosím souhlas

Dodáváme LPG výrobcům

chevrolethyundaikiamitsubishi

Kde nás najdete

AUTOGAS CENTRUM PLUS s.r.o.

Heydukova 1650
Strakonice
386 01

Kontaktujte nás

Tel.: +420 389 822 700
Email: info@agcplus.cz 

Otevírací doba

Po - Pá: 7:00 - 12:00, 12:30 - 15:30

So - Ne: Zavřeno

Sledujte, sdílejte

fb twitter linked