Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací. Rozumím Pro správné fungování webu si zapněte javascript.

přestavby a servis

+420 602 300 970

náhradní díly, sklad

+420 389 822 706

Fotogalerie montáží LPG

Prohlédněte si a ohodnoťte naše montáže

Prohlédnout fotografie

 

  • auto-podstranka

Používáním tohoto fóra souhlasíte s následujícími pravidly. Pravidla diskuzního fóra.

Komentáře  

# Start přímo na LPGPetr 2020-07-12 08:57
Dobrý den mám závadu na benzínovém čerpadlé a chtěl jsem se zeptat jak se startuje přímo na plin mam systém landirenzone děkuji.Petr
# InfoHonza 2020-06-12 11:49
Dobrý den, rád bych se zeptal zda do Fiatu 500l 1.4 70kw je vhodné použít ochranu ventilů. Snažím se v tom zorientovat, ale bohužel mi každý tvrdí něco jiného. Moc děkuji za odpověď.
# InfoJiří Hurský 2020-06-12 12:57
Dobrý den,
zde na fóru se to už rozebíralo a vysvětloval jsem to mnohokrát.
Speciálně výše uvedený motor není dle zkušeností nijak zvlášť náchylný na podpálení ventilů, nebo zaklepání sedel.
Nicméně stručně k ochraně ventilů. Podtlakový přímaz je nejefektivnější do cca 3000 otáček, poté již v sání klesá podlak - naopak tlak se zvyšuje a blíží se atmosférickému, což znamená, že motor přisává při vyšších otáčkách méně maziva, nebo chcete-li aditiva. Z toho jasně vyplývá, že se zvyšujícími se otáčkami účinnost tohoto systému klesá. Aktivní přímaz je naproti tomu řízen elektronicky a dávkování maziva obstarává čerpadlo. To znamená, že tento problém odpadává a přímaz je stejně efektivní v celém pásmu otáček, respektive nastavuje se tak, aby se zvyšujícími se otáčkami zvyšoval dávku maziva do sání. Existuje ještě varianta vsřikování aditiva do hadiček přede vstřikovače LPG, o té se ale zmiňovat přiliš nechci, protože má jistá úskalí.
Poslední, ale velmi účinnou a přitom levnou variantou je trvalý přívstřik benzinu, který pokud se nastaví adekvátně, poskytne dostatečnou ochranu ventilů i sedel a benzin navíc čistí sací kanály a ventily od karbonových usazenin. Nevýhoda tohoto způsobu je asi jediná a to určitá spotřeba benzinu i při provozu na LPG, což může některým ortodoxním uřivatelům vadit.
# Dácia Lodgy olej a zapalovací svíčkyMíra 2020-06-09 14:05
Dobrý den. Mám rok starou Dácii Lodgy 1.6 Sce 75 kw přestavěnou na LPG. V servisu chtějí měnít olej po 30000 t km a zapalovací svíčky po 60000 t km což se mi opravdu nezdá dobré. Prosím o váš názor kdy by jste měnil vy. První výměnu jsem udělal na své náklady po 10000 t km. Dali tam olej Elf 5w-30 že prý je to teď od Dácie schválené. Nebyl lepší pro LPG Elf 5w-40? Děkuji za info a s pozdravem Míra.
# Dacia Lodgy a zapalovací svíčkyJiří Hurský 2020-06-09 15:16
Dobrý den,
obecně doporučuji držet se servisního plánu vozidla, který bývá mimo jiné součástí návodu k obsluze, nebo servisní knížky. Pokud jsem pochopil správně, vozidlo máte od nova, tudíž obojí výše jmenované by jste měl mít. Nicméně, specifikaci oleje doporučuji přesně dodržet tu předepsanou výrobcem, interval výměny oleje po 30.000 km je ale skutečně velmi dlouhý, zkrátil bych jej na polovinu. Někdy bývá uvedeno i v servisních plánech vozidel, že v případě častých jízd ve se studeným motorem, nebo časté vysoké zátěži je doporučeno interval zkrátit na polovinu. Je také dobré vědět, že servisní interval pro výměnu oleje od výrobce se v případě prodloužených servisních intervalů vztahuje pouze a jedině na konkrétní typ oleje určitého výrobce se kterým je odzkoušen. Obecně jsou sice oleje zaměnitelné za jiné dle stejné specifikace ( viskozity ), ale jejich aditivace, která má i rozhodující vliv na jejich životnost v žádném případě stejná není. Olej specifikace 5W30 by měl pro motor 1.6 bohatě stačit neboť se u něj nepočítá s žádným zvýšeným tepelným namáháním - motor nemá příliš vysoký výkon, a ten je navíc položen v nižších otáčkách. Použitím oleje 5W40 nic nezkazíte, ale tento hustější olej se bude déle zahřívat na provozní teplotu, není tedy příliš vhodný pro krátké pojížďky. Co se týče zapalovacíh svíček, ty jsou provozem na LPG samozřejmě namáhány daleko více, než při provozu na benzin, takže interval jejich výměny je potřeba zkrátit o třetinu až polovinu, a nebo je nechat být a vyměnit prostě až když to špatně jede - rozhodnutí je na vás
# PřimazáváníZdeněk Klostermann 2020-06-03 18:13
Zdravím
Kdyby se někdy stalo že si člověk nevšimne že došla náplň v primazavani jak dlouho se dá jet aby nepoškodil motor ?

Děkuji
# PřimazáváníJiří Hurský 2020-06-04 09:06
Dobrý den,
přimazávání jako takové je preventivní opatření proti zaklepání ventilových sedel případně tzv. podpálení ventilů. Některé motory jsou na toto citlivější, některé méně. Přímaz se obvykle instaluje u motorů o kterých se ví, že citlivější jsou, ale někdy se to dělá opravdu pouze preventivně, nebo prostě proto, že zákazník to chce, jelikož si přečetl že je to dobrá věc.
Nelze tedy jednaznačně říct, jestli dojde poškození ventilů a sedel a za jak dlouho. V každém případě, když už tento systém v vozidle máte nainstalován a budu-li vycházet z toho, že ten kdo ho tam nainstaloval věděl proč to dělá, doporučuji hladinu aditiva průběžně sledovat a doplňovat. Pokud na to zapomenete, není třeba mít hned obavy. Absence přímazu by se negativně projevila až po delším provozu. Nicméně pokud Vám aditivum dojde a máte obavy, můžete pomoci motoru tím, že zvýšíte podíl jízd čistě na benzin.
# Přestavba vozidel s motorem 1.5 TSI EVO 110 kW, kód motoru DADAJiří Hurský 2020-05-19 08:25
Nově je možná přestavba vozidel s motorem VW 1.5 TSI EVO 110 kW, kód motoru DADA, emisní norma Euro 6d Temp. Přestavba je možná se systémem LANDI RENZO.
# Vstřikovač BRCMartin 2020-05-11 18:34
Dobrý den,mám špatný LPG vstřikovač brc e13*67r01*0223
dá se repasovat nebo se musí koupit nový? BRC vstrikovače tam jsou 220tis. km . Ještě pokud nepůjde vstřikovač repasovat tačí vyměnit pouze ten vadný nebo se musí vymenit všechny čtyři. Mam mazdu 5 MPV 2.0 benzín.
Mockrát děkuji za odpověd.
# Vstřikovač BRCJiří Hurský 2020-05-13 17:29
Dobrý den,
pro Vás platí v podstatě stejná odpověď jako níže, vstřikovač doporučuji vyměnit, ale pokud Vám to finance dovolí a chcete si vůz ještě ponechat, vyměňte určitě všechny najednou, jednak proto, že ostatní stejně brzy odejdou také - při 220 tis. km pokud jsou stále původní jsou již dvakrát za průměrnou hranicí životnosti a jednak proto, aby měly všechny shodné vstřikovací časy, což nelze při rozdílném opotřebení dosáhnout Systém je pak problém seřídit a motor se může a bude na plyn hádat. Rovněž upozorňuji na reduktor, pokud máte níže uvedený typ Genius a je stále původní a bez servisu, může být při uvedených km již netěsný, pokud Vám vůz špatně startuje při stud. motoru i na benzin, je to víceméně jisté
# Vstřikovač BRCVáclav Ježek 2020-04-21 13:07
Dobrý den,
mám na autě vstřikovače BRC se šroubením- starší verze oranž.barva a na jedním ze čtyř vstřikovačů mě nad elekro kontaktem uniká plyn. Je toto na výměnu nebo se to nechá opravit? Pokud na výměnu,prosím o cenu tohoto vstřikovače,nebo neakou náhradu za celou vstřikovací lištu. Díky za odpověd.
# Vstřikovač BRCJiří Hurský 2020-05-13 17:18
Dobrý den,

předně se omlouvám za opožděnou odpověď.
S tímto problémem jsme se již setkali, opravit se to pořádně nedá. Výměna Vás nemine a určitě bych doporučoval vyměnit celou lištu, respektive všechny vstřikovače najednou, protože ostatní budou stejně brzy následovat. Ohledně ceny záleží, zda chcete pouze vstřikovače, nebo provést opravu. Upozorňuji, že po každé opravě systému by měla být provedena revize, kterou si sám asi neuděláte. Jestli má vůz již na LPG najeto větší porci km, může být již potřeba repasovat i reduktor, kde v případě typu Genius dochází při větším opotřebení k úniku plynu podtlakovou hadičkou do sání, což má mimo jiné z následek špatné starty i na benzin. Na rozdíl od vstřikovačů reduktor má smysl repasovat a děláme to. Pokud by jste měl zájem o odbornou opravu u nás v servisu, obraťte se na p. Kůse, tel. 602300970, nebo email: kus@agcplus.cz, ohledně ceny vstřikovačů zašlete dotaz do skladu: sklad@agcplus.cz
# Výměna toroidní nádržeJiří 2020-03-17 22:48
Dobrý den,
končí mí platost nádrže. Ta je toroidní umístěna v kufru. Současná je značky GZWM a po naplnění má objem cca 35 litrů. Kolik bude stát výměna nádrže a jak je to časově náročné? Děkuji.
# Výměna toroidní nádržeJiří Hurský 2020-05-13 17:34
Dobrý den,
omlouvám se za velmi pozdní reakci na tento dotaz z důvodu odstávky provozu kvůli dočasnému uzavření našeho provozu. Pokud je tento dotaz ještě aktuální, poptávku prosím směřujte na p. Kůse, tel. 602300970, email: kus@agcplus.cz
# Kia Sportage - přestavbaJindřich Utěšený 2020-03-09 11:56
dobrý den, mám vozidlo Kia Sportage s motorem G4GC, 1975 ccm a 104 kW. Najeto má cca 180 000 km. Předpokládám že min ještě 10 let bude vozidlo v provozu. Ročně najezdíme cca 10 000 km, z toho asi 1/3 najezdí manželka do práce kdy se motor ani neohřeje. (asi 4 km ráno tam a odpoledne zpět) Přemýšlím o přestavbě na LPG, ale nevím jestli do takto starého vozidla se tato přestavba vůbec vyplatí.
# Kia Sportage - přestavbaJiří Hurský 2020-03-09 15:30
Dobrý den,
cena přestavby bude cca od 25 tis. Kč dle použitého systému, návratnost si budete muset spočítat sám po zadání všech vašich proměnných. Co se týče provozu na LPG při studeném motoru, silně toto nedoporučuji, protože dochází k zanášení plynových vstřikovačů kapalnými složkami plynu z důvodu jeho nedostatečného odpaření. Pokud je vozidlo takto provozováno dlouhodobě, může to vést k zalepení vstřikovačů do té míry, že bude nutno je vyměnit klidně i daleko před polovinou jejich běžné životnosti, přičemž je to celkem nákladná záležitost. Na druhou stranu pokud zbývající 2/3 provozu jsou na delší vzdálenosti, kdy se motor a následně reduktor stihne plně prohřát, nemuselo by to vadit tak zásadně. Obecně doporučuji vyšší teplotu ( chladící kapaliny ) pro přepnutí - 50-60°, což sice může vést k tomu, že systém v zimě přepne na LPG až třeba po 3 km jízdy, ale je tím zaručeno, že plyn se stihne odpařit a krom toho je to lepší i pro motor samotný, jelikož LPG má odlišnou charakteristiku hoření, než benzin. Studený motor, může mít při provozu na LPG tendenci tzv. klepat. Je tedy dobré si uvědomit, že LPG se stejně jako nafta, příliš nehodí pro krátké jízdy se studeným motorem, ale spíše na delší vzdálenosti. Pokud je ale, jak jsem již výše uvedl, takto provozováno pouze z 1/3 celkového nájezdu, mohla by přestavba dávat smysl.
# Subaru Impreza: problém s LPGJitka 2020-03-01 16:51
Zdravím :) obracím se na všechny zkušené s dotazem, budu ráda za jakékoli názory/připomínky. Hned zkraje chci zmínit, že jsem anti-technický typ a že auto není ani moje, ale přítele. Přítel je cizinec, takže všechno řeším já - čili není jiná možnost, proto se právě obracím na zkušenější v rámci této skupiny. Musím vám avšak povyprávět náš příběh od začátku. Začnu autem: Subaru Impreza, rok výroby 2008, přítel je druhý majitel, kilometry při koupení: 76 000, momentálně najeto okolo 112 000 km. Koupeno přes bazar, nejspíš dovezeno z Itálie (servisní knížka v italštině). Auto jede jak na benzín tak na LPG. S autem nebyly problémy až když jsme před rokem jeli na STK, tu nebylo ani možné začít kvůli tomu, že nádoba na LPG je starší 10ti let. Nádobu jsme nechali vyměnit, ale od té doby se nám začaly střádat problémy. Auto nešlo startovat, v servisu nám vyměnili vše, co mohli, ale na příčinu nedošli. Poté nám někdo poradil, at zkusíme přepnout na benzín ještě před tím, než zaparkujeme, že se nám třeba nepřepíná LPG a benzín automaticky. Samozřejmě, že jsme nemohli startovat, když palivo nebylo přepnuté na benzín automaticky čili plyn nebyl zahřátý. (omlouvám se za moje vysvětlování :D) Opravdu to pomohlo a i nějakou dobu fungovalo, až nám asi tak po dvou měsících praktikování tohoto začaly svítit kontrolky na olej a CRUISE dohromady, což nám znemožnilo používat auto úplně. V servisu nám řekli, at si najdeme specializovaný LPG servis a mezitím LPG nepoužíváme. Tak momentálně jezdíme na benzín. Mezitím jsme se rozhodli, že potřebujeme auto prodat a koupit větší, protože se naše rodinka rozroste o jednoho člena a do našeho kufru bychom kočárek prostě nenasoukali. Nedalo mi to a kontaktovala jsem servis, v kterém nám vyměnili LPG nádobu s tím, že je nechci obvinovat, ale problémy začaly po vyměnění a doufala, že by něco mohli zjistit. Ti byli velmi ochotní, nedokázali se avšak na systém auta připojit, protože se jedná o zahraniční systém (systém BRC) a tak, že se prostě nedozvíme kvůli zakódované řídící jednotce o jakou chybovku se jedná - čili problém nemůžeme odstranit. Naskytly se nám přirozeně následující možnosti:
pídit se po autoservisu nebo někom, kdo se na auto dokáže napojit, podle typu chybovky závadu spravit. To by bylo nejideálnější, ale do auta jsme vrazili už opravdu hodně peněz a bez výsledku a tlačí nás čas - konkrétně dítě :).
LPG systém z auta kompletně odstranit. Tohle by nás stálo prý 5 a půl tisíce, nejvíc na tom stojí prý likvidace. Prosím koukněte na otázky, které mi z toho vyplynuly.
LPG systém vyměnit. Tohle by nás vyšlo na dvacet tisíc. Museli by prý vyměnit jak nádrž tak i systém. Prosím koukněte na otázky, které mi z toho vyplynuly.

Moje otázky jsou následující:
Která z možností Vám přijde nejlogičtější?
Při odstranění LPG systému z našeho auta, není trochu zvláštní, že nám chtějí zlikvidovat i nádrž, která je opravdu pouze rok nová? Nedá se prodat nebo je pro každý LPG systém speciální nádrž (i jako lajk si myslím, že nádrž je prostě stejná pro jakýkoliv systém, že se pouze liší v rozměru)? Pokud se prodat dá, za kolik? Zde mi přijde, že v autoservisu chtěli očividně využít mé absolutní neznalosti. Prosím o radu. Za výměnu nádrže jsme před rokem zaplatili skoro devět tisíc.
3) Při kompletní výměně LPG systému - musela by se vyměnit i LPG nádrž, která je NOVÁ z minulého roku? Třeba ano, jen mi to opravdu nepřijde logické.
4) Kolik si myslíte, že má naše auto hodnotu?
s odstraněným LPG systémem
se spraveným LPG systémem
s neodstraněným a neopraveným LPG systémem

Předem děkuji za jakékoli názory.
# Subaru ImprezaJiří Hurský 2020-03-03 08:25
Dobrý den,

začnu odpověďmi na Vaše otázky na konci příspěvku:
1 ) nejlogičtější je provést diagnostiku někým, kdo danému systému rozumí ( to jsme třeba my ) a systém opravit v případě, že to bude rentabilní - vysvětlím dále.
2 ) Likividovat rok starou nádrž je samozřejmě nesmysl, lze jí použít zcela univerzálně, pouze jde o díl, který V ČR těžko prodáte na volném truhu, protože výměna nádrže je podmíněna následnou revizí, takže i kdyby si jí někdo vyměnil sám, revizi už si neudělá. Má tedy hodnotu spíše pro nějaký LPG servis, který vám za ní ale těžko dá víc, než polovinu původní ceny a to se ještě bude dost kroutit. Nicméně, každá věc má svého kupce.
3 ) Nemusela, stávající lze opětovně použít.
4 ) Skutečně nevím, ale velkou ne, stejně jako ostatní podobně stará vozidla. Zástavba v tomto případě cenu vozidla už nijak neovlivňuje. Pokud je vozidlo zachovalé a netlačí Vás finance, raději si ho nechte na dojetí např. jako druhé auto do rodiny. Předpokládám, že částka, kterou by jste za něj dostali vás neuspokojí. Ohledně hodnoty vozidla projděte inzeráty na internetu, například portál www.tipcars.cz, nebo www.cars.cz

Teď pár technickým postřehů:
Pokud se problémy objevily z ničeho nic až po výměně nádrže ( což se mi ale nechce moc věřit ), mohl by být příčinou špatně namontovaný multiventil, nebo problém s kabeláží zadního elektroventilu - vůle v konektoru, oxidace.
Špatné startování na benzin je ale u BRC poměrně běžná závada u vozidel s reduktory Genius, nájezdem více než 100.000 km na plyn, ale daná také stářím systému. Tuto závadu způsobuje výše uvedený reduktor, kde nedovírá membrána a zbytkový plyn z reduktoru uniká podtlakovou hadičkou do sání a následně otevřenými ventily do do válců. Dochází tím k "ulití" motoru, který následně nejde nastartovat, respektive jde nastartovat až po delším točení startérem, kdy dojde k " vypumpování plynu z válců a současnému odsátí plynu ze sání. Tato závada je LPG servisem poměrně snadno diagnostikovatelná i bez připojení k řídící jednotce. Pokud v situaci, kdy vozidlo před vypnutím motoru nepřepnete na benzin a následně nejde nastartovat, je z výfuku cítit plyn, je to víceméně jasné.
Pokud by šlo skutečně o tuto závadu, tak reduktor lze repasovat, je s tím nějaká práce + materiál, ale mělo by se to vejít do 3.000 Kč, nový pak cca dvojnásobek.
Někdy u starších systémů BRC rovněž netěsní vstřikovače, ty jsou ale poměrně drahé a ne všechny typy jdou opravit, přičemž v případě výměny se doporučuje měnit všechny najednou, což může vyjít i na 10.000 Kč - dle typu.
Nevím, jestli vám tyto informace k něčemu budou, ale vzhledem k tomu jakými peripetiemi jste si již prošli, doporučoval bych objednat se na servis k nám ( pokud to k nám nemáte přiliš daleko ), my se na to podíváme a pokud bude oprava rentabilní, tak opravíme - samozřejmě po vzájemné dohodě.

Dodáváme LPG těmto výrobcům

chevrolethyundaikiamitsubishi

Dodáváme LPG výrobcům

chevrolethyundaikiamitsubishi

Kde nás najdete

AUTOGAS CENTRUM PLUS s.r.o.

Heydukova 1650
Strakonice
386 01

Kontaktujte nás

Tel.: +420 389 822 700
Email: info@agcplus.cz 

Otevírací doba

Po - Pá: 7:00 - 12:00, 12:30 - 15:30

So - Ne: Zavřeno

Sledujte, sdílejte

fbtwittergooglelinked